امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی خیال می‌کنند بیت‌المال صاحب ندارد و هر چه بتوانند از بیت‌المال برداشت کنند زرنگی است، گفت: غارتگر بیت‌المال «دزد» است.

 به گزارش مشرق، آیت‌الله موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به فیش‌های حقوقی نجومی برخی مدیران دولتی اظهار داشت: مردم و مسئولان باید بدانند ثروتی که به عنوان بیت‌المال در کشور ما وجود دارد مانند خونی است که در بدن جریان دارد، این خون باید به تمام اعضا برسد، اگر به تمام اعضا نرسد، آن عضو فلج می‌شود و چه بسا منجر به مرگ انسان می‌شود یا انسان را ناقص و علیل می‌کند.

وی افزود: قرآن درمورد بیت‌المال می‌فرماید «اگر در بین شما سفیهی بود که مالک بود و مال و ثروت داشت، اما به خاطر سفیه بودن امکان استفاده درست از آن ثروت را نداشت، نباید پول را به دست او بدهید،‌ او را با پولش اداره کنید».

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه زمانی می‌توانید روی پای خودمان بایستیم که اقتصاد سالم داشته باشیم،‌ گفت: زمانی اقتصاد مملکت سالم می‌شود که سرمایه‌ها درست استفاده شود.

وی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند بیت‌المال صاحب ندارد و هرچه بتوانند به هر عنوانی از بیت‌المال برداشت کنند، زرنگی محسوب می‌شود، تأکید کرد: اشتباه می‌کنید، حتی یک ریال بیت‌المال هم صاحب دارد و صاحب این ریال‌ها و تومان‌ها و میلیون‌ها، 80 میلیون ایرانی هستند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: غارتگر بیت‌المال بداند او یک «دزد» است، غارتگر بیت‌المال واقعاً یک دزد است و با دزدی اموال 80 میلیون ایرانی را به غارت می‌برد. حکومت امیر‌المؤمنین(ع) ساقط نشد مگر به واسطه همین غارت‌گران.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین خواست مقابل غارت‌گران بیت‌المال که عادت به غارت‌گری داشتند، بایستد، اما آنان جنگ جمل را به راه انداختند و با حضرت امیر(ع) جنگیدند. مسئله ساده‌ای نیست، ممکن است این غارتگری به سقوط یک حکومت بی‌انجامد، در کربلا بسیاری از افرادی که جنایت می‌کردند به واسطه این بود که می‌خواستند به پول برسند.

آیت‌الله موحدی کرمانی بر همین اساس تصریح کرد: گزارشی از منبع موثق به دست ما رسیده که 950 نفر در این کشور غارت‌گری کردند، این رقم کمی نیست، 950 مدیر حقوقی بین 15 تا 50 میلیون تومان دریافت می‌کنند،‌ این افراد مدیران بخش‌های بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی بوده‌اند که رقم بالاتر از 50 میلیون تومان را هم شنیده‌ایم که عده‌ای از آنان دریافت کرده‌اند،‌حتی برخی مدیران رقم بیش از 200 میلیون تومان حقوق دریافت کرده‌اند، این افراد چه کسانی هستند که مثل زالو به این نظام چسبیده‌اند و خون ملت را می‌مکند و اجازه نمی‌دهند خون به مظلومان و محرومان مملکت برسد.

وی گفت: می‌گویند بودجه نیست، نه، بودجه هست ولی در کنار بودجه‌های کلان، دزد فراوان هم هست، آیا مسئولان مربوطه خواب بودند؟ این همه غارت و دزدی انجام شد اما مسئولان خواب بودند؟ 950 مدیر حقوق 15 میلیون تا 50 میلیون تومان دریافت کردند،‌ اما مسئولان خواب بودند؟‌ اگر بیدار بودند آیا نمی‌شد جلوی این غارت‌گری و دزدی‌ها را گرفت؟ یک لایحه یا یک طرح ارائه می‌کردند تا جلوی این غارت‌گری‌ها با وضع مقررات و قوانین سخت گرفته می‌شد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تأکید کرد: بازرسی کل کشور زمانی که حقوق‌های این چنینی به برخی مدیران دولتی پرداختی می‌شد، کجا بودند؟ مسئولان دیوان محاسبات در این شرایط کجا بودند؟ باید بازرسان زیادی در کشور وجود داشته باشد تا ببینند در مملکت چه می‌گذرد و چه اتفاقی می‌افتد. چرا مسئولان ما بازرسان سِرّی ندارد؟

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «دریافت‌های نامشروع باید به بیت‌المال برگردانده شود»، افرادی که مرتکب تخلف باید مجازت شوند، افرادی که از قانون سوءاستفاده کرده‌اند باید مجازات شوند، این مدیران باید برکنار شوند، پدیده دریافت‌های نامشروع نتیجه ترویج اشرافی‌گری، تجمل‌ و اسراف در جامعه است، برداشت نامشروع از بیت‌المال خیانت به آرمان‌های انقلاب است، در گذشته کوتاهی‌ها و غفلت‌هایی شده که باید جبران شود، این‌گونه نباید سروصدا به پا شود، اما بعداً موضوع به فراموشی سپرده شود، همین‌جا به دولتمردان عرض می‌کنم که مردم منتظر هستند ببینند شما مسئولان چه اقدامی انجام می‌دهید، درست است که دستوراتی از سوی مسئولان مربوطه در این زمینه داده شده، اما مردم منتظر عمل هستند، مردم می‌خواهند ببینند با 950 مدیری که حقوق‌های بالا دریافت کردند، چه برخوردی انجام می‌شود، آیا پول‌هایی که آنها خورده‌اند به بیت‌المال بازگردانده می‌شود یا نه؟

آیت‌الله موحدی‌کرمانی تأکید کرد: مردم می‌خواهند بدانند خائنین به بیت‌المال به‌طور کامل از هر مسئولیتی کنار زده می‌شوند یا نه؟ انسان خائن لیاقت مدیریت و داشتن مسئولیت در حکومت اسلامی را ندارد. قرآن برای استفاده از بیت‌المال معیارهایی را تعیین کرده است.

وی همچنین گفت: قرآن تأکید دارد به اندازه‌ای که برای مردم کار می‌کنید، از بیت‌المال حقوق بردارید، آقایی که عضو هیأت مدیره هستی، چه هنری انجام دادی که 50 میلیون تومان هر ماه از بیت‌المال حقوق دریافت می‌کردی؟! هنرت چه بوده است و چه خدمتی انجام داده‌اید؟ به اندازه‌ای که خدمت انجام داده‌اید، حقوق دریافت می‌کردید، بیش‌تر از آن حرام است. فکر نمی‌کنید قیامتی هم وجود دارد، در قیامت جواب خدا را چه خواهید داد؟ ان‌شاءالله در همین دنیا هم رسوا خواهید شد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش یادآور شد: انتظارمان از دولت و مسئولان مربوطه این است که نتیجه عملی بخشنامه‌های صادرشده در رابطه با برخورد با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی را کاملاً مشخص و اعلام کنند دقیقاً چه رقمی از بیت‌المال دزدیده شده و به غارت رفته است، باید مشخص شود که آیا این رقم‌ها به بیت‌المال بازگردانده شده یا نه؟ مردم ناراحتند و حق هم دارند ناراحت باشند، همه ما از این شرایط ناراحت هستیم، عجیب این است که گاهی گفته می‌شود همه مدیران این‌گونه نیستند، واقعاً خنده‌آور است، می‌خواستید همه مدیران این‌گونه باشند؟! 950 مدیر دولتی که حقوق کلان دریافت می‌کنند، تعداد کمی است؟!

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به موضوع خطر تروریسم، تصریح کرد: دنیا بداند و البته می‌داند که پرورش تروریست‌ها توسط آمریکا و صهیونیست‌ها و انگلیس انجام شده است، آنان این تروریست‌ها را به وجود آورده‌اند، اصولاً ریشه جنگ و ناامنی در منطقه و جهان، قدرت‌های استکباری و در رأس آنان آمریکای جنایتکار است. آنان می‌خواهند مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود و رژیم صهیونیستی نفس راحتی بکشد، ائتلافی هم که آمریکا می‌گوید علیه داعش ایجاد کرده، یک حرکت دروغین سوری است وگرنه خود آمریکا و استکبار جهانی این تروریست‌های داعش را به وجود آوردند و دوست دارند آنان حضور داشته باشند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی توضیح داد: آمریکایی‌ها و استکبار جهانی در عمل از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و تروریست را در دنیا ترویج می‌کنند، منازعات سیاسی را به جنگ داخلی تبدیل می‌کنند، جنگ برادرکشی به راه می‌اندازند؛ چراکه زیست آنان در همین است.

وی تأکید کرد: با حمایت مالی و تسلیحاتی و درآمدهای نامشروع نفتی، افرادی را از مناطق مختلف به سوریه و عراق آورده‌اند تا در آنجا برادرکشی، ناامنی، گرفتاری و انواع بدبختی‌ها را به وجود بیاورند، امیدواریم ان‌شاءالله دنیا بیدار شود و خطر آمریکا را احساس و درک کند و یک قیامی علیه آمریکا و استکبار در دنیا به وجود بیاید و عمر آمریکا و همراهانش به سر آید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 45
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    1 0
    بجای کلمه "بیت المال" بفرمایید "مملکت" آنوقت همه چی حله .
  • یارو ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    مگه داره
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    به به. حال کردم
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    برای آن مسئول ومجلسین غرب گرا بگوئید مردم واقعا از دست شما خسته هستند او که پشت میکرفون وتحت نمایندگی مجلس،می آید توهین می کند به شعور ملت خداچه دید
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    بودجه ی نظامی قراره 5هزار میلیارد کم بشه ....نابودی داشته های ایران
  • ملت ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    خدا پدر ت را رحمت کند بلاخره یکی پیداشد و نام حقیقی صاحبان فیش های نجومی را گفت مشرق جان نترس و..........
  • 182 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    950مدیر کوفت و زهر هلاهل بخورن واقعا" چکارکردن ؟
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    خدا قوت مرد خدا. انشاالله که خداوند همه کسانی را که به این ملت ظلم و ستم میکنند را رسوا کند .
  • پدرام ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    1 0
    تازه حقوق ها و کارانه های 700 میلیونی پزشکان بماند که اسمی ازش برده نمی شود.
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    رهبر انقلاب در نماز عید صراحتاً بر "مجازات" و "برکناری" انهایی که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند، تأکید فرمودند، ولی امروز آقای اسحاق جهانگیری از این مدیران درخواست می کند خودشان "استعفا" دهند. مثل سایر سخن های رهبری که انرا زمین گذاشتند و گوش نکردند
  • مصطفی پور ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    امام علی(ع)فرمودند:کسی که به مردم ظلم میکند وکسی که ظالم رادرظلم به مردم یاری می کندوکسی که دربرابرظالم سکوت می کنده درظلم کردن به مردم شریکند(شرکت تعاونی ستمگران)
  • Unknown ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    به این میگن خطبه یک امام جماعت شیعه. همچون امام علی(ع) باید حق گو بود وگرنه اوضاع خراب میشه
  • خانم دکتر نیلوفر پیراسته ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    باید دزدان بیت المال را زنده زنده در یک مخزن پراز آب جوش انداخت
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    دولت اصلاحطلب از تدبیر بهره کمی برده است
  • سرباز ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    میگم این مدیران نجومی از دریافت یارانه انصراف داده بودند !!
  • ناشناس ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    یه بچه اومده ۱۰۰۰۰ هزار میلیارد برده خورده کی بهش مجوز داده چرا کسی جواب گو نیست اگه از بین این مال مردم خور هاست باید مجازات بشه لعنت به هرچی مدیر مال مردم خور ()تولید کننده برشکست شده()
  • ناشناس ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    یه بچه اومده ۱۰۰۰۰ هزار میلیارد برده خورده کی بهش مجوز داده چرا کسی جواب گو نیست اگه از بین این مال مردم خور هاست باید مجازات بشه لعنت به هرچی مدیر مال مردم خور ()تولید کننده برشکست شده()
  • ناشناس ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    درود بر آیت الله موحدی کرمانی.
  • ناشناس ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    رئیس جمهور باید برادر خود را برکنار نماید.
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    دریافتی همین مقدار افراد در این سه سال برابر با 15هزار میلیارد تومان می شود این مشتی از خروار است هنوز به مسئولین و مدیران دولتی ناخنکی زده نشده اگر افشا بشه دیگه سمینار چند ده میلیارد تومنی مازندران جواب نمی دهد
  • ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    از کدام پست یا سمت؟
  • ناشناس ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    و مجازات کند
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    غربگرا چیه پدر جان مگه فقط غربگرا میدزده؟؟؟؟
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    دم خروسی که ز گزارش جهانگیری بیرون زد. «وجود مواردی از پرداخت‌های غیرمتعارف در بخش‌هایی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت مشاهده شد.»
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم ، پیش از تعطیلات عید سعید فطر، برای توجیه افکار عمومی در خصوص برداشت های نامشروع از بیت المال بیانیه ای منتشر کرد و در آن به رسم معمول سه سال گذشته خود و دولت متبوعش، با فرافکنی و مقصر جلوه دادن سیاست ها و قوانین پیشین ، کوشید چنین وانمود سازد که دولت یازدهم سرگرم تلاش و برنامه ریزی برای برخورد با این پدیده شوم است. رئیس جمهور تصریح کرده است که برداشت های نامتعارف و غیرمنصفانه از بیت المال ، از آن جهت برای ایشان رنج آور است که موضوع مزبور می تواند پیوندهای میان دولت و ملت را نشانه رود! بنده می خواهم توجه جناب آقای روحانی را به چند نکته جلب کنم و به ایشان متذکر شوم که دادن آدرس های اشتباه ، هیچ مشکلی از ایشان و دولت یازدهم را برطرف نخواهد کرد و اگر خواست و اراده مردم برای رئیس جمهور اهمیت دارد و تحکیم پیوندهای میان مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران را امری ضروری می داند، بهتر است به جای بهانه تراشی های بی منطق برای منحرف کردن افکار عمومی از حقایق پیش رویشان، مسئولیت ناکارامدی های به اثبات رسیده دولت خود را بپذیرد....
  • ناشناس ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    دزدها را باید اعدام کرد
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    برادرش باید محاکمه و بازخواست بشه نه برکنار .
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    مسئولان خواب نبودند. یا سهم داشتند و شریک بودند یا خودشان را به خواب زده اند
  • ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    بایه حساب سطحی این 950 نفر برابر یارانه 1 میلیون نفر حقوق می گرفتن.بلاخره نمردیم و معنی تدبیر در بین مسئولین و امید دادن به مردم را دیدیم.
  • ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    با سلام ترا به خدا سری به مدیران انرژی اتمی و اضافه کار 540 ساعت و دریافتی 22میلیون تومانی اضافه کار ا نا بزنید
  • فاطمه ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    از چی حال کردید؟ سخنرانی ایشان باید طبیعتا موجب اندوه باشد. والا ما که چند هفته ست بابت این فیشها افسرده شدیم. مثل اینکه ماجرای این فیشها برای برخی مثل حواشی یک مسابقه فوتبال است که اینطور با لذت از آن حرف میزنند. آدم نمیدونه جواب جوونای خانوادش و که نمیتونن حقوق طبیعی شون و مث مسکن و اشتغال و ازدواج داشته باشند چی باید بده!
  • ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    از دولت قبل پاکدستی و از دولت فعلی دررررستکاررری را آموختیم...
  • پويا ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    دريافت حقوق 14 ميليوني در بازنشستگي هم مبلغ قابل توجه اي درسته ؟
  • پويا ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    از كدام پست بركنار كنند ؟ ايشان همه جا هستند و هيچ جا نيستند !!!
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    دوستان حقوق های آنچنانی پیش کش امکاناتی ( منازل سازمانی میلیاردی ،استخدام اقوام وخانواده در بهترین پست ها و... )در اختیار آنان است فراموش شده ، مدیری را می شناسم که بیش 30 سال است در خانه سازمانی زندگی می کند.خواهشا روی این موضوع هم دقت شود
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    درود به شرافت این مرد خدا که بدون ترس و با نیت خالص حقیقت رو بیان کرد. تمام صحبت های ایشان یک طرف و آن بخشی که به صورت سوالی فرمودند مگر تعداد 950 نفر کم هست؟ از همه زیبا و به جاتر بود. چون متاسفانه داشت این طور جا می افتاد که تعداد سواستفاده کنندگان کم بوده اند. برای کشور و نظامی که داعیه ام القرا بودن جهان اسلام را دارد 100 نفر هم زیاد است چه برسد به نزدیک 1000 مدیر. واقعا تاسف می خوریم. فساد سازمان یافته دارد مثل موریانه پایه های کشور را از دورن سست می کند. بعد هم دلمان خوش است که فلان قدر دستگاه نظارتی داریم.
  • پوسایدن ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    اقای کرمانی عزیز، شما میگید دزد زیاد ، برادر گرامی این فیش رسمی هست ، اینا که واسشون پولی نیست، وام های میلیاردی و رانت و ... هم وجود دارده هااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!!!! بخور بخور
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    میگن از دولت قبل داریم! اگه از دولت قبل داری،چرا ادامش دادی و بدترش کردی؟ طیب نیا داره شورشو در میاره!
  • کامل ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    درود خدا بر شما ؛ مرد با خدا ،مومن و ولایتمدار، حاج آقا کرمانی این افراد 3000 نفر هستند که حقوق 20میلیون تا 50 میلیون می گیرند نه 950نفر؟
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    احسنت و درود خدا بر لشکریان مخلص خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس